dinsdag 16 januari 2018

Recept Veggie Minestrone

Winter.... Ja, ik hou van de sneeuw, vlokjes, en ijzige kou. Niet van koude wind als het wandelweer is, smodderige regen als ik te voet ergens naartoe ga, ... Dit weekend schuimde ik pinterest af, naar lekkere easy receptjes, en vond ik een lekkere minestrone. Gisteren ging ik na een bezoekje aan een vriendin, naar de lidl. Daar kocht ik alles wat ik me kon herinneren dat in de minestrone moest. Uiteraard vergat ik een groot deel, maar uiteindelijk, hoe moeilijk kan dat zijn?

Nodig: (of wat ik gebruikte toch)

2 teentjes look 
1 ui
Een halve courgette
handje vol snijboontjes
2 blikken tomaat (ik nam die zonder smaak)
1 blik rode bonen (afgespoeld)
enkele champignons (restje)
2 selderstengels 
5 tomaten
olijfolie
Thijm, laurier, peper, basilicum
Pasta (kleine vormen)  

Hoe maakte ik hem:

de courgette is in blokjes gesneden, de boontjes in kleinere stukken, de selder en tomaten ook

1. stoof de geplette look, en de in blokjes gesneden ui
2. stoof dan de courgette en de selder mee
3. dan de boontjes erbij
4. hierna voegde ik de rode bonen toe en de tomaten
5. na dat dit allemaal samen vermengd is, de blikken tomaat
6. afkruiden naar smaak en wat water erbij doen. De bonen doen het enorm indikken!
7. pasta toevoegen en lekker laten pruttelen

Na een tijdje heb je een prachtige minestrone, die iedereen een warm gevoel bezorgt.

foto van Rebecca Asaro.

Smakelijk!!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten